zondag 20 april 2014

Waarom ik Pasen haat...



Vandaag is het Pasen. Wihoe!!! Het is heerlijk zonnig weer, we hebben vrij en vreten onze buikjes rond. Maar er zijn toch heel veel dingen waarom ik de schurft heb aan de paasdagen. Vergeet mijn relaas vooral niet te lezen met het welbekende korreltje zout. Let's take it away!

- Ik vind geel gewoon een enorme kutkleur!

- Het is me nooit helemaal duidelijk waarom we nu eigenlijk Pasen vieren. 

- Goed, ik heb toch maar even opgezocht wat Pasen inhoudt. Houd je vast. We vieren dan dat Jezus is opgestaan uit de dood. Alleen weten we ook al ruim 2000 jaar dat hij daarna alsnog doodging. Beetje vaag dus om die opstanding te vieren terwijl de afloop al bekend is. 

- Die hyacinten waar je rond Pasen mee dood gegooid wordt, stinken als de pest. Ik hoef die krengen echt niet in mijn huis. 

- Ik ben een ongelofelijke knurft als het om eieren verven gaat. En waarom verven we die dingen überhaupt als we ze daarna toch opvreten?

- De supermarkt is dicht! Lekker oppervlakkig maar ik ben er zo aan gewend dat ik zelfs op zondag boodschappen kan doen. Uiteraard snap ik dat de medewerkers van de Appie ook gewoon Pasen willen vieren. Toch vind ik het onhandig...

- Met Kerst eten we kerststol en met Pasen... ook. Alleen dan heet het paasstol. WTF?!?

- Ik blijf maar paaseitjes en chocolade paashazen vreten dus iedere Pasen ben ik kotsmisselijk. Blûhhhh!

-Ik snap het principe van paastakken niet. Ten eerste vind ik het er niet uitzien, ten tweede vreten mijn katten ze waarschijnlijk op (doen ze ook met mijn kruidenplantjes en de kerstboom namelijk) en ten derde vraag ik me af waarom je er in godsnaam plastic kuikens en eieren in moet hangen. Serieus, waarom? Ik vind het echt lelijk!

- Ik heb trauma's overgehouden aan alle paasknutsels die ik vroeger verplicht heb moeten fröbelen op school. 

Volg mij nu ook op BloglovinInstagramFacebook en Pinterest.

29 opmerkingen:

  1. Ik vind geel ook verschrikkelijk en baalde net als jij dat ik vandaag niet naar de supermarkt kon :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik moet je toch even corrigeren... op Goede vrijdag gedenken we dat Jezus aan het kruis stierf en twee dagen later, op onze eerste paasdag, vieren we dat Jezus opstond uit de dood. Hij is daarna niet weer doodgegaan, maar Hij is naar de Hemel gevaren, dat vieren we immers met Hemelvaart.
    Groetjes Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk toch dat het erom gaat hoe je het interpreteert ;-) Wat mij betreft is naar de hemel varen toch iets wat je enkel doet als je sterft.

      Verwijderen
  3. Keekie was me voor, dat puntje klopt echt niet... Dus jouw huiswerk voor 2e Paasdag, aangezien je daar toch niets aan vindt: pak een Bijbel en lees Lucas....:-) Want zeg nou zelf, gelovig of niet, het is toch een stukje algemene ontwikkeling om te weten wat we vieren met Pasen??? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hmmm, ik heb mijn huiswerk wat mij betreft gedaan. Het is ook niet zo dat ik geen flauw benul heb van wat we vieren met Pasen maar meer dat ik door elkaar gooi wat we nu vieren met Pasen, Goede vrijdag, Pinksteren en Hemelvaart. En nogmaals dit is mijn interpretatie na jarenlang christelijk onderwijs. Het moge duidelijk zijn wat mijn mening over geloof is. Maar goed, daar gaat het nu niet om ;-)

      Verwijderen
  4. Vind het ook vrij onzinnig dat Pasen en wij hebben dan ook echt geen paastak ofzo in huis.. Hebben niet eens onze buikjes volgevreten aan gourmetten ofzo.. t waren gewone weekend dagen behalve dan dat ik jarig was haha..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier was alles gewoon open van 8 tot 8! Jeej want ik moest nog even ijs hebben.

    Ik vind het wel vrolijke de pastelkleurtjes maar ik heb helemaal niks met een geloof dus voor mij is pasen gewoon gezellig en associeer ik het met jonge dieren lente en gezelligheid whaha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hahaha geniaal, ik moet zeggen ik vier het hier gewoon niet. Wij worden met pasen wel altijd uitgenodigd om bij schoonouders te gaan eten, maar verder doen wij er bar weinig aan. Sterker nog, ik ga zometeen gewoon lekker een rondje hardlopen, zoals ik altijd op zondag doe :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wij doen eigenlijk ook weinig aan Pasen, alleen een uitgebreider ontbijt. Normaal zijn hier de supermarkten sowieso niet open op zondag, en met pasen zouden ze normaal ook maandag dicht zijn maar omdat we een gigantisch festival in de stad hebben zijn ze beide dagen open van 13:00 tot 20:00 :D!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ow hahaha: wat een discussie... ga de bijbel lezen ... O_o

    Ik vier de heidense vruchtbaatheid (vandaar die konijntjes: wat doen konijntjes het liefst in deze tijd van het jaar? .... Juist) en ook de lente, de terugkeer van het licht ...

    Vind het wel een feestje waard elk jaar :D

    En lekker teveel eten, drinken, feesten, gezelligheid...

    Ben d'r wel voor te porren ;)

    xox MetalMommy

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Met pasen vier je vooral dat jezus is gestorven voor onze zonden. Net iets anders. Maar ik doe niet veel met geloof en vier pasen niet me die reden. Maar toch vind ik pasen wel leuk. Lekker brunchen bij mn schoonouders. En paaseitjes zoeken met de kindjes. En lekker wijn drinken. Altijd goed ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Haha. Ik vind altijd dat je zo grappig schrijft. Ergens snap ik je
    punten wel hoor! Toch vind ik Pasen ook wel weer heel gezellig.
    Ik eet dan bij vrienden/familie. Maar mijn familie vind het geen
    punt als ik bijvoorbeeld niet kom. Het is bij ons gelukkig geen
    verplichting, daar heb ik wel echt een hekel aan :-P

    xoxo
    www.its-dash.com

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind eigenlijk alle feestdagen verschrikkelijk, dus ook Pasen. Ook dat verplicht gezellig doen, bah. Oh en ik kan geen eitjes koken, ook vrij vervelend met Pasen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Pasen betekent dat er altijd hoop is. Een burn-out kan bijvoorbeeld voelen als doodgaan, maar als je er doorheen komt ben je als herboren. Dat is de betekenis van het Paasverhaal. En dat vind ik toch wel heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Haha gekkie! Ik vind Pasen heerlijk; eieren, chocola, familie en nog een dag vrij ook. Fijn ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ha, Pasen! Wij vierden het vorige week al (directrice had zich een week vergist) en vandaag stond ik voor de klas. De Chinezen 'doen' niet aan Pasen.

    Eet smakelijk! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Haha volgens mij is Pasen een tegenwoordig een combinatie van inderdaad het offer van Christus en het vieren van een heidens vruchtbaarheidsfeest (vandaar de konijntjes en de eitjes.. de paasfrutsels kan ik ook niet helemaal plaatsen). Voor ons betekent Pasen in de praktijk gaan naar de kerk en schandalig veel chocola eten.. ik voel je pijn voor wat betreft chocolademisselijkheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik vind er zelf ook niks aan :-) Ben blij dat vanaf morgen alles weer een beetje "gewoon" is x

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Haha ojee, arme Sam. Voor hem dus geen paastak en knutsels? Nee gekheid.. als hij de leeftijd krijgt ga je daar vast in mee en anders bedenk je vast wel een andere crea oplossing. Hier waren de supermarkten wel open, heerlijke burgerlijk boodschappen gedaan dus op deze saaie doodnormale luie 2e paasdag.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hihi, leuk geschreven. :)
    Gelukkig is het morgen weer voorbij. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Haha, ik vind Pasen ook een wat vaag feest. Kerstmis daarentegen is iets waar ik elk jaar weer naar uitkijk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. - Met Kerst eten we kerststol en met Pasen... ook. Alleen dan heet het paasstol. WTF?!?

    Haaaaaaahaha xD

    BeantwoordenVerwijderen
  21. ik vind pasen ook niets....
    elk jaar moet ik ook weer aan iemand vragen voor wat is pasen ook alweer

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik heb ook niets met Pasen. Het enige wat ik doe is chocolade paaseieren eten!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. hahaha geweldig om te lezen, die paastakken vind ik ook echt nergens opslaan.
    En vind het toch grappig ondanks je Pasen haat je een hele blog eraan wijd en nog opzoekt waarom we Pasen eigenlijk vieren. (stiekum wist ik wat we die dag vieren)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. hahaha leuk geschreven! Gelukkig heb je de paasdagen weer overleefd ;-) Hoe was Koningsdag trouwens? Beviel dat beter? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...